Tävlingslydnad fortsättning

Denna kursen är en förlängning på den kursen som genomfördes i våras.
Kraven att deltaga är att ha tävlat i minst startklass med den hund ni avser att gå kursen med.
Upplägget kommer vara som i förra kursen och förtur kommer ges till de deltagare som gick i våras. De andra platserna kommer vara öppna för andra medlemmar. Då kursen är fristående från förra kursen är det inga problem att delta på denna kursen även om man inte gått innan ( under förutsättning att man uppfyller kraven för deltagande).
Vi kommer åter att fokusera på glädje och samarbete med våra hundar och premierar därför en träningsform som är lekfull.
Både hund och förare skall få en positiv erfarenhet av att träna och träningen bygger självklart på bådas behov och förutsättningar.
Kursen kommer till stor del vara individuellt anpassad (alltså förare och hund bestämmer själva) men som deltagare får man också vara beredd på att engagera sig i andras träning och vara med och reflektera över både egen och andras träning på ett lättsamt och konstruktivt sätt.
Du kommer alltså få möjlighet till träning efter egna önskemål samtidigt som vi också kommer gå igenom moment för moment i de respektive klasserna.
Instruktörer
Pris;
1500 kr + medlemsavgift om du inte redan är medlem.
Anmälan till
Vänta med att betala in kursavgiften tills ni har fått ett bekräftelsemail om att ni har kommit med på kursen.

Ange i anmälan:
Vilken kurs
Namn
Mobilnummer
Hundens namn, ras och födelsedatum
Samt namn och personnummer på förare och medlem i eventuell brukshundsklubb.

Ny medlem ska även fylla i formuläret på SBK:s medlemssida och skicka in.

Start:

Instruktör: