LYDNADSKURS
STARTKLASS – KLASS 1

Denna kursen riktar sig till er som är nyfikna på tävlingslydnad  eller vill träna inför ett visst tävlingsmål.
Vi kommer fokusera på glädje och samarbete med våra hundar och premierar därför en träningsform som är lekfull.
Både hund och förare skall få en positiv erfarenhet av att träna och träningen bygger självklart på bådas behov och förutsättningar.
Då det är en tävlingslydnadskurs kommer vi utgå från regelboken ”regler lydnadsträning startklass samt klass 1-2”.
Regelboken kommer kunna köpas på plats vid behov.
Kursen kommer till stor del vara individuellt anpassad ( alltså förare och hund bestämmer själva) men som deltagare får man också vara beredd på att engagera sig i andras träning och vara med och reflektera över både egen och andras träning på ett lättsamt och konstruktivt sätt.
Du kommer alltså få möjlighet till träning efter egna önskemål samtidigt som vi också kommer gå igenom moment för moment i de respektive klasserna.

Anmälan sker till

OBS:
Anmälan skall innehålla personuppgifter på föraren samt uppgifter på medföljande hund samt kortare beskrivning om vart ni befinner er tränings/tävlingsmässigt i dags läge. Detta för att kunna anpassa kursen så att alla deltagare skall kunna få ut så mycket som möjligt av sin tid.

VÄNTA MED INBETALNING AV KURSEN TILLS ATT NI FÅTT BEKRÄFTELSE PÅ ATT NI KOMMIT MED.

Vid eventuella frågor så maila ovanstående mailadress.

Pris 2000 kr  I priset ingår kursavgift. Medlemsavgift tillkommer för icke SBK-medlem.

Start:

Instruktörer: