FRÅGOR & SVAR

– Hur anmäler man sig till en kurs?
Anmälan sker till den mailadress som anges under respektive kurs.

– När måste jag senast betala in kursavgiften?
Senast en vecka före kursstart. Undantag kan göras om anmälan kommit in i sista minuten.

– Går det bra om någon annan i min familj vill följa med på min kurs?
Ja, de är så välkomna! Det är dock endast medlemmar i OBK (ord. medlem eller familjemedlem, se mer info nedan) som får träna med hunden under kursen. Detta p.g.a. försäkringsvillkor inom Svenska Brukshundklubben. För att försäkringen ska gälla även familjemedlemmar löser du familjemedlemskap i klubben, se mer info nedan. Betalar du 150 kr, så de kan deltaga i kursen. Betalas antingen in på bg 5170-9251 eller direkt till instruktören. Kom ihåg att ange fullständigt personnummer.

– Vad ingår som ordinarie medlem i OBK?
Ordinarie medlemskap kostar 650 kr per år och gäller löpande 12 månader framåt. Som medlem får du tillgång till klubbens träningsplaner (varav en helt inhägnad) året runt, då inga större evenemang pågår. Du har även tillgång till klubbstugan för fika och samkväm, ett brett sortiment av kurser (avgiftsbelagda) som anordnas av klubben samt klubbens kunniga instruktörer och erfarna hundägare för råd och hjälp i hundfrågor. I den ordinarie avgiften ingår även tidningen Brukshunden, hemsänd i brevlådan 6 ggr/år. Som medlem i Svenska Brukshundklubben får du delta på alla SBK:s tävlingar, prov och utställningar. Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter.

-Vad innebär familjemedlem i OBK?
Familjemedlemskap kostar 150 kr per år och gäller löpande 12 månader framåt. Förutsättningen är att någon i din familj, i samma hushåll, redan är ordinarie medlem och att du blir medlem i samma klubb eller klubbar. (I medlemskapet ingår inte tidningen Brukshunden. Den skickas bara till den ordinarie medlemmen.) Avgiften betalas antingen in på bg 5170-9251 eller direkt till instruktören. Kom ihåg att ange namn och fullständigt personnummer på den som är ordinarie medlem och på den som ska bli familjemedlem. Under ditt medlemsår är du försäkrad om något skulle hända dig på våra aktiviteter.

Båda medlemskapen är fullgoda och ger samma rättigheter i klubben.

-Redan medlem i annan SBK-klubb?
Om du önskar bli medlem i OBK och redan är medlem i annan SBK klubb så kostar delmedlemskap f.n. 250 kr.

– Vad ska min hund kunna för att kunna deltaga i Tävlingskursen?
Information om kursinnehåll och eventuella krav på förkunskaper finns att läsa under ”Kursutbud” på Kurser-sidan.