Välkomna att göra Lilla Hundtestet!

Lilla Hundtestet kan alla göra!
Ung eller gammal, stor eller liten hund, blandras eller renrasig, medlem eller inte?
Alla är välkomna!

Onsdagen den 29 juni ca kl 18 – 20

4 ekipage per timme och man får en egen starttid vid anmälan.

Kostnad 100 kr som swishas till klubben på 070-3493282 efter erhållen plats och anmälan till
a-h.sundell@outlook.com

Vid godkända övningar så erhåller man en fin rosett.

Övningarna

1. Kvarsittning : Hunden ska sitta kvar medan föraren  går iväg ca 10 m, häller upp ett glas vatten , häller tillbaka vattnet i kannan och därefter återgår till sin hund.
  1. Gå fint vid sidan: Hunden ska tillsammans med sin förare gå en sträcka på 25 m i löst hängande koppel (eller utan), vända och återgå till startplatsen.
  1. Hantering /visitation: Hundägaren undersöker sin hund fysiskt, såsom tittar på tänder, öron, tassar, känner igenom hela hundens kropp, lyfter på benen och svansen.
  1. Inkallande med störning: Hunden utsätts för av föraren tre valda störningsmoment. Sträckan är mellan 15-25 m.
  1. Nosaktivering:  Hunden får en uppgift som förare tillsammans med instruktör anses lämplig för hunden. Det kan vara föremålsletande, godissök mm.

Start typing and press Enter to search